facebook

Önismereti és Kapcsolati Tudatosság tréning

Önismereti és Kapcsolati Tudatosság tréning

"Rajtad keresztül vagyok igazán én." E.E.Cummings

Minden, ami kapcsolatban alakult ki, azt kapcsolatban lehet változtatni.
Ez tréningünk mottója.
Miért tartjuk ennyire fontosnak a kapcsolat alapú önismeretet?
Életünk minősége leginkább a szeretetkapcsolataink minőségén múlik. Ha azt érezzünk, hogy szeretnek minket, ha szeretünk, ha kölcsönösen örömteli, elfogadó, inspiráló kapcsolatban élünk családtagjainkkal, párunkkal, barátainkkal, akkor a világ csodaszép, a legtöbb nehézséggel könnyen megbirkózunk.

Nem olyan könnyű azonban jól szeretni, harmonikus, örömteli kapcsolatokat fenntartani.
Mi okozza a legfőbb nehézséget?
Mi azt gondoljuk, hogy meglévő kapcsolati mintáink és önismeretünk döntő szerepet játszanak benne.
Miért? Jöjjön egy kis evolúciós elmélet:
Az ember az az állat, amely a környezetének legkiszolgáltatottabban születik. Míg a zárt ösztönkörrel születő állatok, mint például a hangya, majdnem mindent tud születése pillanatában, az embernek – aki ún. nyílt ösztönkörrel születik – szinte mindent másokon keresztül kell megtanulnia.
Kapcsolatokon keresztül élünk túl első éveinkben, kapcsolatokon keresztül fejlődünk. Tekintélyszemélyeken, barátságokon, szerelmeken keresztül alakul ki személyiségünk és tanuljuk meg, hogy vágyainkra, hiányérzeteinkre, félelmeinkre mi a legjobban működő stratégia.
Éppen ezért, ha változtatni szeretnénk, azt is kapcsolaton keresztül tudjuk megtenni.
önismeret LifeLearningVegyük például az önbizalmat. Ha valaki azt mondja magáról, hogy kevés az önbizalma, akkor az azt jelenti, hogy gyakrabban bizonytalan társas helyzetekben, mint magabiztos. Mindenképpen van azonban olyan helyzet, olyan kapcsolat, ahol ő is magabiztos. Miért csinálja ezt ritkábban? Mert ezt tanulta meg legfontosabb kapcsolataiban, ahol bizonyos megnyilvánulásait kudarc, leforrázás, csalódás követett.
Tehát az önbizalom hiánya egy kapcsolati minta. Egy erősen bevésődött és megszokott kapcsolati minta, amely jelentős hatással van kapcsolati szerepeire, szeretetkapcsolatainak jellegére, az ott megélt hiányokra és beteljesülésekre.
Hogyan lehet változtatni?
Másmilyen kapcsolatok segítségével. Ahol felülíródnak az eddigi minták és újakkal egészülnek ki.
Az ún. interperszonális tanuló csoport speciális közegében a régi „befagyott” minták kissé fellazulnak és újakat tanulhatunk hozzájuk. Megtapasztaljuk, hogy már ezek is lehetségesek.

önismeret LifeLearningÖnismereti és kapcsolati tudatosság tréningünkön ezért egyszerre jelentenek CÉLT és ESZKÖZT is a kapcsolatok.
CÉLT, hiszen sokan szeretnének harmonikusabb, élvezetesebb, könnyebb, szenvedélyesebb, kielégítőbb kapcsolatokat.
ESZKÖZT, mert sok problémánk mögött úgy bújnak meg láthatatlanul kapcsolataink, kapcsolódási mintázataink, mintha azok másból származnának. Fejfájás, szorongások, pánik betegségek, táplálkozási problémák mögött éppúgy meghúzódhatnak, mint legsúlyosabb betegségeink hátterében.
Kapcsolati mintáink változtatásával ezekben is eredményeket érhetünk el.

Fritz Perls, a Gestalt-terápia atyja szerint mai problémáinkat nem az okozza, hogy valaha, valami történt velünk, hanem az, hogy újra és újra ezek alapján cselekszünk. Itt és most.
Éppen ezért meg kell tanulnunk itt és most foglalkozni velük. Kapcsolatainkban. A jelenben.
Tréningünk megközelítése ezért épül a kapcsolatokra és az „itt és most”-ra.

Módszertanunk részletei

Tréningünk megközelítése 2 fő pilléren nyugszik:

önismeretAz itt és most tudatosítása: A csoport úgy működik, mint egy szociális mikrokozmosz. Ez azt jelenti, hogy előbb vagy utóbb a csoportban megismételjük azokat a mintákat, amelyek a legnagyobb szerepet játsszák életünkben. A különbség csak az, hogy itt olyan támogató környezetet hozunk létre, amiben kimondódhatnak azok a dinamikák, amik az életben legtöbbször csak láthatatlanul vannak jelen.
Tegyük fel, hogy valaki gyakran visszahúzódó, alkalmazkodó. Vagy éppen sokat tesz mások figyelméért. Szinte biztos, hogy ezek a minták elő fognak jönni itt a csoportban is. Éppen ezért nem távolról foglalkozunk velük, hanem az itt és most intenzív közegében.
Itt és most hogy jött létre ez a dinamika? Itt és most milyen érzéseket hozott elő bennem és mit váltott ki másokból? Itt és most hogyan befolyásolta ez csoportban betöltött szerepemet, társas viszonyaimat, kapcsolataim minőségét?
Ez a tudatosság biztosítja az alapot a tisztább, tejesebb kapcsolati jelenléthez.

önismeretA csoport, mint a változás közege: Ami kapcsolaton keresztül alakult ki, azt kapcsolaton keresztül lehet változtatni. A csoport közege olyan különleges társas környezetet biztosít, amely lehetőséget nyújt kísérletezésre, új viselkedési módok kipróbálására.
Az itt és most élő kapcsolataiban tudunk a leghatékonyabban változtatni automatizmusainkon. Társas helyzetekben kialakult „lehetetlenségeink”, a csoport társas környezetében alakulhatnak át „lehetőségekké”.
Módszertanunk másik pillére az ehhez kapcsolódó gyakorlatokat, módszertani elemeket tartalmazza.

 

Megközelítésünk filozófiája: „Én-Te” kapcsolódások.
Iránytű és eszköz önismeret

Martin Buber filozófus szerint kétféle emberi kapcsolat van. Az „Én-Az” szópárral olyan kapcsolatra utal, ahol nem találkozunk egymással teljes valóságunkban. Részeink kapcsolódnak, az egymással való teljes találkozás nélkül. Szinte mintha egy személy és egy tárgy kölcsönhatása lenne, ezért használja az „Az” szócska személytelenségét.
Az „Én-Te” kapcsolat két ember valóságos, teljes összekapcsolódása.
Talán sokaknak megdöbbentő, de Buber szerint kapcsolataink túlnyomó többsége „Én-Az”. Miért?
Nem, nem az üzleties világunk miatt. Belső és kapcsolati szabadságunk miatt.
Előfordul, hogy bizonyos félelmek miatt nem mondasz ki valamit egy kapcsolatban? Buber szerint ez máris „Én-Az” kapcsolat.
Szokott benned megfelelési kényszer lenni? Esetleg szoktad magad másokhoz hasonlítani? Ezekkel is „Én-Az” lett az „Én-Te” találkozásból.
Fontos számodra, hogy mit gondolnak rólad egy társaságban? Előfordul, hogy önbizalomhiány vagy gátlások szorítanak keretek közé? Szoktál külső megfigyelő pozícióból szemlélődni a jelen pillanat élményei közepette? Ezek mind „Én-Az” kapcsolódásokká csökkentik az „Én-Te” lehetőségeket.
önismeretAz „Én-Te” kapcsolatot persze nagyon nehéz elérni. Még maga Buber is elismeri, hogy az „Én-Te” kapcsolat az az ideális állapot, amire érdemes törekedni, mégis, csak ritka pillanatokban valósul meg.
Sőt, nem is lenne mindig jó, hiszen hosszú távon felemésztene.
Mégis, talán a legtisztább iránytű önismereti fejlődésünkben. Ahhoz, hogy másokkal „Én-Te” kapcsolatban legyünk, ahhoz először önmagunkkal kell tiszta, valóságos, teljes kapcsolódásban lennünk. Ha belül “Én-Az” van saját magunkkal, akkor kívül sem lesz más…
önismeret LifeLearningEzért elválaszthatatlan egymástól az önismeret és a kapcsolati tudatosság. Módszertanunk, gyakorlataink a kapcsolati jelenlétre, tudatosságra építve segít az önismereti úton, ami nem csak hatásos, hanem rendkívül érdekes, különleges tanulási élményt nyújt.
Arisztotelész szerint egy dolog akkor valóságos, ha kiterjeszti teljes természetét. Tréningünk segít, hogy minél teljesebben, valóságosabban kapcsolódjunk másokhoz, ezzel segít a bennünk rejlő lehetőségek kibontakoztatásában.
Minden, ami kapcsolatban alakult ki, az kapcsolatban változtatható.

Programunk hasznos lehet számodra,
– ha szeretnél teljesebb, boldogabb, egészségesebb életet élni és hited van abban, hogy ennek elsődleges alkotója Te magad vagy,
– ha szeretnél játszmamentesebb, könnyebb, harmonikusabb, élvezetesebb kapcsolatokat.
– ha kíváncsi és nyitott vagy önmagadra és másokra,
– ha szeretnél építő, támogató, kötetlen hangulatú csoportban fejlődni, tanulni, más emberekkel találkozni,
– ha hiszel abban, hogy lelki, érzelmi, kapcsolati fejlődésünk ugyanúgy igényli az odafigyelést, „edzést”, mint fizikai fittségünk.

2 napos tréning és hosszú távú tanuló csoport

személyiségfejlesztésHa a programunk felkeltette érdeklődésedet, érdemes eljönnöd 2 napos Önismereti és Kapcsolati Tudatosság tréningünkre.
Ha értékesnek, érdekesnek találod, amit megélsz nálunk, LifeLearning tanuló csoportban folytathatod személyes utadat. Ez rendszeres, 3 órás találkozót jelent kéthetente, hétköznap esténként.

Miért építjük így a folyamatot?

Hisszük, hogy minden igazi fejlődés hosszú távú folyamat eredménye.
A fejlődés során azonban többféle úton is haladhatunk. Léphetünk előre és léphetünk oldalra. Amikor előre lépünk, akkor irányunk nem változik, de lépéseink pontosabbá, biztosabbá válnak. Így könnyebben vagy akár gyorsabban haladhatunk majd az úton. Ha oldalra lépünk, akkor irányt váltunk. Valami újat próbálunk ki. Ami először bizonytalanságot okozhat, de lehet, hogy sokkal inkább miénk lesz az az út.
önismeret LifeLearningÖnmagunk fejlesztése során mindkét lépésfajtára szükségünk van. Néha új irányba kell lépni, néha pedig a megtanultakat kell tovább csiszolni vagy újra és újra lépéseket tenni.
2 napos tréningünk célja az „oldalra” lépés. Új irányok, lehetőségek megtapasztalása, a minél pontosabb „iránytű” biztosítása. Ezen kívül természetesen egy próba is, hiszen 2 nap alatt megtapasztalhatod, hogy módszertanunk, megközelítésünk mennyire segít Téged a Te utadon.
Ha értékesnek találod a 2 napod, érdemes hosszú távú tanuló csoportunkban folytatni, ami a tartós támogatást biztosítja. A sok-sok apró lépést az úton.

Tréner: Pintér Zoltán

Tréning időtartama:  2 nap
Időpont: 2015. május 14-15
A Program díja: 38.000,- Ft (a díj tartalmazza az Áfa-t)

Helyszín: 1118 Budapest, Bozókvár u. 12. (Coaching Team Kft.)

LifeLearning tanuló csoport:  Ha értékesnek, érdekesnek találod, amit megélsz nálunk, tanuló csoportban folytathatod személyes utadat. Ez rendszeres, 3 órás találkozót jelent kéthetente, hétköznap esténként.
A pontos időpontokat a résztvevőkkel egyeztetjük a 2 napos tréning után.

A program díja: 6000,-Ft / alkalom

Maximális résztvevői létszám a tanuló csoportok esetén: 8 fő